bonbon dnevna doza optimizma

Tu si —
Početna
Blog
Fun novosti
4chan marketing
‹ Fun novosti

4chan marketing 14.08.

PepsiCo, proizvođač popularnog bezalkoholnog pića Mountain Dew, zamolio je internetske surfere da glasaju za ime novog soka iz Mtn Dew kolekcije. A onda je došao 4chan...

Svaki grad ima mračne uličice i sumnjiva mjesta koja svi izbjegavaju. Ekipa koja se tamo skuplja nije na pretjerano dobrom glasu. Glasni su, agresivni, vulgarni i vrijeđaju sve od reda. No, ako ih malo bolje upoznaš shvatit ćeš da je riječ o zafrkantima koji imaju odličan, iako pomalo grub smisao za humor. Ekvivalent takve mračne rupetine koja skriva mnoge tajne i garantira odličan provod, na internetu se nalazi na adresi www.4chan.org

Ukratko, 4chan je imageboard - forum na kojem se osim tekstom, komunicira i slikama, fotkama i ilustracijama. Osnovna prednost 4chana je anonimnost. Nema registracije, nema reklama i praktički nema pravila. Anonimnost je privukla one najpokvarenije, ali i one s najviše mašte, a u takvom okruženje svakodnevno se rađa mnoštvo ideja i internetskih memeova. Ustvari, velike su šanse da je svaki meme kojeg znaš, kojeg dobiješ mailom ili vidiš na Fejsu nastao upravo na 4chanu. Lolcats, rickrolling, Pedobear i stotine drugih internetskih fora stvorene su upravo u 4chan 'laboratorijima'.

4chan korisnici poznati su i po 'miniranju' raznih online anketa i nagradnih igara. Jednu takvu anketu jučer je organizirao PepsiCo, tvrtka kod nas poznata po Pepsiju, a u Americi po Mountain Dewu - bezalkoholnom piću s puno šećera i još više kofeina. Mountain Dew dolazi u bezbroj okusa, a marketinški stručnjaci iz Pepsija već godinama se koriste crowdsourcingom kako bi odabrali nove okuse ili dali ime novim pićima.

Ponovno su zamolili online glasače da predlože naziv za novi MtnDew, ovaj put s okusom zelene jabuke, i da glasaju za najbolja imena. PepsiCo se obvezao da će odabrati jedan od deset naziva s najviše glasova, a autora odabranog imena čekala je lijepa novčana nagrada. A onda se pojavio 4chan...

Netko je na 4chanu linkao MtnDew natječaj i pozvao ekipu da se 'angažira'. Ubrzo su se među imenima s najviše glasova našli Gushing Granny, Grannies Squirt, Diabeetus, Soylent Green i Fappie, a najviše glasova imao je prijedlog 'Hitler did nothing wrong'. Naravno da su glavonje iz PepsiCo-a ubrzo zaustavile glasanje, a stranica na kojoj se glasalo više ne postoji.

No, prije nego je ovaj debakl skinut s weba, 4chan hakeri uspjeli su na stranicu postaviti YouTube video, a koga drugoga nego Ricka Astleya i njegov Never Gonna Give You Up. Prikladan svršetak još jedne 4chan diverzije.

Posljednja izmjena: 14.08.2012.