bonbon dnevna doza optimizma

Tu si —
Početna
Blog
Fun novosti
Fejs is (not) dead
‹ Fun novosti

Fejs is (not) dead 22.05.

S jedne strane imamo moćni Facebook, a s druge Twitter, Tumblr i druge, drugačije društvene mreže. Fejs je godinama bio nedodirljiv, ali stvari se polako mijenjaju. Sve više mladih korisnika napušta Facebok i prelazi 'na drugu stranu'

Habbo, Friendster, Myspace… U kratkoj povijesti društvenih mreža naučili smo jednu stvar – na vrhu se ostaje kratko. Sve nabrojane društvene mreže postoje i dan danas, ali im je popularnost na niskim granama. Priča je uvijek ista – kratko vrijeme na vrhu i potom neumitan pad. Danas, Facebook je godinama neprikosnoven, ali izgleda da se nazire početak kraja dominacije sveprisutnog Fejsa.

Naime, prvi znak nadolazeće 'apokalipse' je tu – tinejdžeri u sve većem broju napuštaju Fejs i okreću se drugim društvenim mrežama, prvenstveno Twitteru i Tumblru. U veljači su iz Facebooka upozorili investitore kako 'mlađi korisnici aktivno koriste druge, slične servise i usluge'. Osim toga, opće je poznato kako Fejs svaki mjesec bilježi pad broja korisnika ,a bilježi se i pad broja minuta koje korisnici provode na Facebooku. Prosječni Amerikanac prije je provodio 121 minutu mjesečno na Facebooku. U svega par mjeseci ta je brojka pala na 115 minuta.

Početkom tjedna, utjecajni Istraživački centar Pew objavio je detaljan izvještaj koji zaključuje kako tinejdžeri, očekivano, na društvenim mrežama traže nešto novo, nešto autentično i drugačije. No, to nije jedini razlog. Znaš i sam da se Fejs polako pretvara u veliku brbljaonicu u kojoj svi pričaju, a rijetki imaju što i za reći. Sve je manje sadržaja, a sve više ispraznih statusa i linkova na potrošene fore.

Mnogi kao da zaboravljaju staru, novinarsku poštapalicu 'sadržaj je kralj'. Bez sadržaja, nema niti razloga za zadržavanje na nekoj web stranici, a upravo je sadržaj ono što nedostaje Fejsu, ali ga zato napretek ima jedan Tumblr. Ovaj mikrobloging servis sve je popularniji i privlači sve više korisnika. Nije čudo da je Yahoo! odlučio izdvojiti 1,1 milijardi dolara za kupovinu Tumblra.

Ipak, nema razloga za uzbunu i bezglavo napuštanje poznate društvene platforme, jer sve i da pola korisnika napusti Fejs još uvijek će ovaj servis imati stotine milijuna korisnika, a među njima i tebi mnoge poznate face. Fejs će preživjeti, baš kao što su preživjeli i Habbo, Friendster te Myspace, a mi ćemo imati korisničke račune na desetak društvenih mreža pokušavajući ostati u bespoštednoj utrci i lovu na trendsetere i tinejdžere.

Uostalom, pitanje je hoće li se ovaj pad Facebooka i uspon Tumblra, Twittera i drugih društvenih mreža nastaviti. Tko zna, možda se sutra pojavi neki novi servis koji će nas oboriti s nogu i na kojem ćemo 'visjeti' slijedećih par godina. Ne znamo puno, osim toga da će bliža budućnost društvenih mreža biti vrlo zanimljiva i turbulentna.

Znamo još nešto. Za tinejdžerima na internetu ubrzo krenu mlađa braća i sestre, pa frendovi, pa roditelji… i ubrzo smo opet svi skupa na nekom novom Fejsu. I tako u krug.

Izvor

Posljednja izmjena: 22.05.2013.