bonbon dnevna doza optimizma

Tu si —
Početna
Blog
Fun novosti
Kakva ti je online reputacija?
‹ Fun novosti

Kakva ti je online reputacija? 10.06.

Ako tražiš posao moraš biti svjestan da će poslodavci često 'sguglati' tvoje ime i prezime prije razgovora. Nažalost, Google ne pravi razliku između tebe i nekog bezveznog imenjaka i prezimenjaka, a za kojeg nisi niti znao da postoji

Svake godine stižu nove horde mladih, školovanih i spremnih krenuti u život i potragu za prvim poslom. Nekad je bilo jednostavno – pošalješ zamolbu, čekaš da te pozovu na razgovor i onda ih sve oboriš s nogu svojom pojavom i nastupom. Danas, pošalješ zamolbu, poslodavac ukuca tvoje ime u Google ili Fejs i ako vidi nešto što mu se ne sviđa, možeš se pozdraviti s poslom.

U takvim uvjetima, nije čudo da se u mnogim zemljama sve više traže tvrtke koje se bave online reputacijom. Jedan od pionira ove online industrije je i Amerikanac Pete Kistler. Pete je prije pet godina, po svršetku školovanja, počeo slati molbe za posao. Slao ih je tjednima i nikad nije dobio niti jedan odgovor. Ništa mu nije bilo jasno sve dok mu se nije javio prijatelj iz jedne tvrtke u koju je poslao zamolbu, rekao da su 'sguglali' njegovo ime i na prvoj stranici rezultata pronašli Petea Kistlera, optuženog za dilanje i još hrpu drugih kaznenih djela. Naravno, to nije bio naš Pete, ali za poslodavce Pete Kistler je bio kriminalac i gotovo.

Nezaposlenog mladića ovakva zla sreća nije obeshrabrila, naprotiv. Zajedno s prijateljem s faksa osnovao je tvrtku koja pomaže ljudima u sličnoj situaciji. Takozvane 'reputation-management' tvrtke postojale su i prije, ali njihove su usluge bile skupe i namijenjene prvenstveno klijenteli s dubokim novčanicima. Pete i njegov BrandYourself.com ponudili su jeftiniju i drugačiju poslovnu strategiju – umjesto skupog oglašavanja i PR kampanja okrenuli su se iskušanom SEO-u (Search engine optimization).

Neugodne stvari o tebi ne mogu se tek tako 'pomesti pod tepih' na webu već ih treba pogurati u drugi plan pomoću pametnog SEO-a. BrandYourself i slične tvrtke zasut će Internet lijepim i pozitivnim pričama o tebi, linkati ih međusobno, a s vremenom novih će informacija biti toliko da će one stare, manje lijepe, biti potisnute na drugu, treću, četvrtu… stranicu Google pretrage. 'Jednostavno, želite da dobre stvari isplivaju na vrh i tako poguraju loše stvari na dno', kaže Danny Sullivan, urednik online SEO magazina Search Engine Land.

Kod nas, koliko znamo, još nitko ne nudi ovakve usluge. No, ako ti zatreba popravak online reputacije, sav posao ionako možeš napraviti sam. Pobriši gluposti koje si pisao na Fejsu i profil postavi tako da bude vidljiv smo prijateljima, otvori svoj LinkedIn, Twitter i YouTube korisnički račun, napiši neki blog post u kojem se par puta spominje tvoje ime u pozitivnom kontekstu, aktiviraj se s nadolazećim društvenim platformama poput Tumblra i Pinteresta i, ono najvažnije, budi pozitivan i optimističan bez obzira na to jesi li online ili offline.

Uostalom ukucaj svoje ime i prezime u Goggle pa provjeri što kaže nemilosrdna tražilica. Evo, za nas kaže da smo 'a candy with chocolate or fondant coating and fondant center that sometimes contains fruits and nuts'. :)

Izvor 

Posljednja izmjena: 12.06.2013.
Možda će te zanimati i: