bonbon dnevna doza optimizma

Tu si —
Početna
Blog
Tech novosti
UI, ti si šef
‹ Tech novosti

UI, ti si šef 07.07.

Zamisli da imaš šefa koji nikad ne povisi glas, nikad ne ogovara, nema miljenike među radnicima, točan je poput sata, uvijek je na poslu, vidi sve i zna sve. Upravo takvog šefa imaju zaposlenici podzemne željeznice u Hong Kongu

Hong Kong ima jednu od najboljih i najtočnijih podzemnih željeznica na svijetu. Vlakovi stižu točno u 99,9 posto slučajeva, a o cijelom sustavu brine više od 10.000 zaposlenika. Svi su oni ljudi, poput nas, osim jednog. Naime, tako kompleksnim sustavom nemoguće je upravljati bez pomoći računala, a u Hong Kongu su otišli i korak dalje. Tamo sav posao delegira i nadzire "umjetna inteligencija" (UI). Navodnici su tu s razlogom. :)

Sustav koji upravlja željeznicom u vlasništvu je tvrtke MTR, a osim Hong Konga, ova tvrtka brine i o podzemnim željeznicama u Londonu, Melbourneu, Štokholmu i Pekingu. Uspjeh UI programa u bivšoj britanskoj koloniji, ponukao je MTR da sličan sustav uvede i u ostale gradove.

'Vjerojatno ćemo krenuti s Pekingom', kaže Andy Chan, tvorac UI sustava. 'Prije smo održavali svakodnevne sastanke na kojima su sudjelovali stručnjaci iz pet-šest različitih područja kako bismo isplanirali što ćemo raditi taj dan', nastavlja Andy. 'Vladao je priličan kaos. Sad samo slijedimo upute računala na velikom ekranu.'

Andyjev program cijelo vrijeme simulira moguće probleme u sustavu kako bi iznašao najefikasnije rješenje za radove koje treba svakodnevno izvoditi na održavanju podzemne željeznice. Naprosto, UI vidi načine uštede vremena, novca i radnih sati koje bi nama promakle.

No, konačan raspored još uvijek moraju potvrditi ljudi, a hitne popravke dodaju ručno. Sustav tada naprosto otkaže manje važne zadatke kako bi napravio mjesta za važnije stvari.

UI također pazi da se svi radovi odvijaju u skladu s nekih 200 zakonskih propisa, poput razine buke u naseljima, a u MTR-u procjenjuju da na ovaj način uštede i do dva dana tjedno koja bi inače utrošili na 'ručno' izrađivanje rasporeda vožnje i održavanja.

Ne brinu računala u Hong Kongu samo o prometu već sortiraju i zahtjeve za vize. Naime, svi takvi zahtjevi prolaze kroz računalo koje ih slaže na tri hrpe – odobreno, odbijeno i oni između. Sve aplikacije potom prolaze kontrolu kroz ruke činovnika, ali računala odrađuju najveći dio mukotrpne papirologije.

A sad to usporedi s našom birokracijom…

Izvor

Posljednja izmjena: 07.07.2014.
Možda će te zanimati i: