bonbon dnevna doza optimizma

Tu si —
Početna
Blog
Tech novosti
Facebook objavio rat clickbait naslovima
‹ Tech novosti

Facebook objavio rat clickbait naslovima 04.08.

Online medijski prostor pretvorio se u clickbait minsko polje. Praktički ništa ne možeš saznati iz opreme neke objave na Fejsu već moraš kliknuti na naslove tipa: 'Pojela je mandarinu i evo što se dogodilo' ili 'Nećete vjerovati kako je mali Ivica ugasio svjećice na rođendanskoj torti'. Ovakvi naslovi napokon su dosadili i Facebooku

Velik dio prometa portalima stiže s Facebooka. Znaš i sam da si X puta vidio neki post na svom zidu i kliknuo na njega jer te zaintrigirao naslov. Urednici i novinari s vremenom su zbog toga počeli forsirati naslove koji ne poštuju osnovno novinarsko pravilo – čitatelju pružiti osnovne informacije, i počeli preferirati tzv. clickbait.

Hrvatski portali prate svjetske trendove pa smo i mi zadnjih godina suočeni s naslovima koji te pozivaju da klikneš na njih i tako medijima doneseš još jednu posjetu, još jedan page view.

No, Facebook je upravo objavio kako podešavaju svoj algoritam te da će se takvi naslovi uskoro sve rjeđe pojavljivati na tvom feedu. Inače, clickbait su definirali kao naslove u kojima se 'namjerno izostavljaju ključne informacije ili se ljudi navode na krive zaključke'.

Dali su i nekoliko primjera koji će ti izgledati itekako poznato:

  • 'Kad je pogledala pod svoj jastuk i ugledala ovo ostala je šokirana'
  • 'Stavio je češnjak u svoju cipelu prije odlaska u krevet i nikad nećete pogoditi što se dogodilo'
  • 'Pogledajte nevjerojatnu reakciju poštara na kojeg je zalajao pas'.

Za nadati se da će Facebookov algoritam raditi i na hrvatskom jeziku. Uostalom, zašto i ne bi, dovoljno je filtrirati fraze 'nećete vjerovati', 'pogledajte što se dogodilo' i zabraniti korištenje riječi 'eto' i 'evo' u medijskim objavama na Fejsu.

Nikad nećete povjerovati što će se tada dogoditi. :)

Izvor

Posljednja izmjena: 05.08.2016.
Možda će te zanimati i: